tisdag 25 november 2008

Veckan

I söndags så slipade jag lite till på Ebba, tog excenterslipen och slipade av det värsta i vattenlinjen, gick sedan över på 120 papper på klossen, jag hade tänkt att våtslipa, men när jag skulle spruta på vatten upptäckte jag det endast var is i pumpen. Blev till att torrslipa, förmodligen hela vintern.

Satt även och tittade över hur jag hade arbetat med motsatta sida och upptäckte att där hade jag tagit bort vässentligt mycket mer av färgen. Visseligen ger det ett mycket jämnare underlag men också så försvinner mer av träet, men möjligheten att fylla på med mer olja är ju också större med mer färg av. Trotts detta tror jag att jag nöjer mig med den mängd slipning som jag har gjort. Kanske går över lite till med långklossen innan jag oljar.
Den här sidan får ju då förmodligen mer spackel, då jag på bb endast behövt spackla skador finns risk att jag här måste spackala med bredare spackel. Får ser hur resultatet blir efter första lagret färg. Ska kolla lite med släppljus idag när jag ska upp till båten.

Mer info och bilder kommer....

Inga kommentarer: