söndag 16 november 2008

Söndag, igen, mer arbete

Idag så började jag skrapa bort vatten linjen som sitter mitt på fribordet, eftersom den sitter helt fel. Jag kan tänka mig vilken tid det tar att rensprapa en hel fernissat båt. Lackfärgen släpper ganska lätt och blåsar sig rejält med lite värma. Bottenfärgen är värre, den blir bara till en gegga på skrapan och primern sitter ordentligt fast. Jag hann nästan få bort hela vattenlinjen men lämnade en bit i fören då jag tröttnade efter ett tag. Nu ska det sista bort, och sen ska det slipas av bara. Blandade även till mer mönja idag som jag provade på testeka, blev väldigt tjusigt. Sedan följer några bilder på båtprylarporr.

Jag fattar inte hur killen som märkte ut vattenlinjen innan jag tog över båten kunde missa så grovt, när den är inristad i borden. Det finns två perfekta linjer som bara är att följa.
Så här mycket han jag skrapa rent.


Här är testeka nymålad med Järnmönja.
Gammla och nya mastknapet. Lite skillnad i storlek och stil.
Utprovning av platsen för de nya mastknapen, tre stycken nya ska det bli istället för de fula i plast.
Dom känns förutom att de är grymt fula, ganska små och lite veka.
Båtprylarporr:


Inga kommentarer: