torsdag 21 januari 2010

Lilla båten

I somras köpte jag en liten mahogny jolle, den såg ganska fin ut, men i behov av omvårdnad, jag fixade till botten på den, men hon kom aldrig i vattnet. Sedan avtog arbetet. Under hösten har jag bara renskrapat akterspegeln på henne och inget annat.

Idag återkom dock båtlusten till mig och jag åkte upp till Ebba, det mesta av arbetet med henne lämpar sig inte i kallgrader då det innehåller epoxy eller annat som ska härda/torka.

Så jag började med lillen istället. Hon är vid närmare titt på det i behov av mer renovering än jag tidigare trott. Jag började iaf renskrapa friborden, så får vi se vad som behöver göras mer sen.

Hon ska sedan när det börjar bli färdig döpas och sjösättas. förhoppningsvis i nyskick eller nära inpå. Namn är valt och kommer publiceras ihop med lite bilder sen.

Jag tänkte även bygga en liten rigg till henne, inte för att hon går att segla med jag tycker att det skulle vara sött.

Inga kommentarer: