fredag 1 januari 2010

Annat

Nu har min älskling Ebba överlev tre flickvänner på lika många år, förhoppningsvis blir det inte allt för många till.
Till alla er ogifta män, införskaffa en träbåt så har du något att göra mellan dina mänskliga partner, du har alltid en kvinna som förstår och aldirg gnäller och som har mycket karraktär.

Du kan dessutom välja utsende efter smak, mörk eller ljus, lång och smal, eller kort och kraftig, överriggad med bra kryssegenskaper eller bara ett litet stödsegel.

Ju mer man tar hand om henne desto vackrare blir hon och du lär känna alla hennes svagheter och hur du kan pressa henne i hård vind. Hon har tagit hand om dig och hållit dig trygg när vädret friskar i och sjön blir grov Efter några år har du bytt ut det du inte var riktigt nöjd med, skämt bort henne med en del bling bling och sedan njuter ni av sommarvädret tillsammans. Att stå ute i minusgrader och slipa för hand en hel dag är dessutom utmärkt terrapiarbete när verkligheten tränger sig på.

Ja, nu får ni lära känna mig lite och förhållandet jag har till min båt, det är ju min blogg så jag skriver det jag önskar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner piken på sista stycket:P
men jag räknas inte till flickvänsskaran. så det är bara två