torsdag 2 september 2010

är jag död?

tänker ni säkert, men icke! jag är högs levande, det är värre med Ebba dock, och ännu värre med min mobil där alla sommarens bilder var lagrade. Ebba däremot lyckades vi segla av mastbalkarna på i år. Så mycket sommar segling blev det inte av, några turer, hon sjönk ju inte i år vid sjösättningen vilket resluterade i att friborden var väldigt torra så det var som att segla ett durkslag, förmodligen blir det nåtlimmning där. Ja för att summera har jag slutat arbeta (nästan) och börjat läsa till grafiker, så förutom att hinna plugga och jobba ska jag nu dessutom byta däck på Ebba, tid? det får vi se.

Det nya däcket blir ett pine däck, frågan är om jag ska köra massivt eller plywood med tunna "5 mm faner" ribbor? Tips på den frågan mottages gärna!

bilder från i somras kommer när jag är sams med mobilen.

1 kommentar:

Nyström sa...

Massivt! Rötrisken är stor och mer eller mindre ofrånkomlig när man limmar ribb på plywood.