lördag 11 april 2009

Värme påskglädje osv.

Kära vänner och bloggläsare, nu har våren kommit till den lilla orten Borensberg och det med stormsteg. Igår var den 18 grader i båthuset. Vilket är aningen för varmt. Den här bilden är tagen för en vecka sedan, då var det fortfarande is på sjön. När jag lagat döträt ska jag försöka flytta Ebba till ett hus på andra sidan planen som ligger i skuggan, i nuvarande huset är temperaturen runt 20 grader, angenämt för mig men inte för båten.Det synns dåligt på bilden men de lösa delarna börjar bli färdiga. Tyvärr har durken slagit sig lite av värmen och torkan som uppstått i källaren. Jag ska med risk för att spräcka den försöka tvinga tillbaka den och limma fast skivan till reglarna med EPOXYDet har även spacklats en hel del, slipats och målats igen. Bara det att för varje nytt lager färg blir det så blankt att nya skavanker framträder. Blir nog en hel del spacklande innan jag är nöjd.Så här fint har det i alla fall blivit efter tredje lagret färg.

Inga kommentarer: