fredag 9 januari 2009

Namnbyte och ond bråd död?

Detta inlägg har hämtat inspiration från Grisslans blog.

Ebba heter ju som sagt Ebba. Detta namn har jag tagig helt själv och hon är döpt efter min väns syster. Båten när jag köpte den hade inget namn utan bara ett segel nummer. Därför fick hon namnet Ebba.

Nu kommer vi till ond bråd död. Eftersom hon sjönk två gånger och masten gick av under första sommaren och hela döträt visade sig ruttet så hävdar jag att det kan vara oklokt att byta namn på sin båt.
Jag är inte vidskeplig annars men eftersom det visade dig att hon hetat något helt annat tidigare blev det en omdöpning istället för som jag länge hävdade en "nydöpning" tidigare hette hon .... (kommer).
Eftersom hon nu då heter Ebba kan jag ju inte byta tillbaka, för det vore ju att döpa om henne igen. Altså får hon heta Ebba i fortsättningen och jag hoppas att hon uppskattar min vård av henne och att hon kan förlika sig med namnet så småningom.

Inga kommentarer: