fredag 9 januari 2009

Lite av varje

Idag blev det två inlägg, Döträt har det inte hännt så mycket med. Jag letar mest virke för tillfället. Men det kommer att byggas/lagas för att hålla i ca: 5 år. Den tid jag räknar med att övriga renoveringar ska ta. Altså ligger det sist på priolistan.

I övrigt så har Ebba slutat suga olja nu. Hon var fortfarande fet efter 24 timmar. Vilket är mycket roligt, nu får jag börja måla! och bygga upp det fina igen. Tänkte sätta igång med första lagret på söndag. Nedan följer lite bilder på annat som har hännt under årets första dagar:

Lite olika bilder på lite olika prylar, fäll gärna en komentar om vilket "rep" som är snyggast, det vita eller det bruna.




Detta är min nya varmluftspistol.

Detta är min cirkelsåg monterad uppochner för att kunna såga lister mm, ganska fiffigt tycker jag själv.
Arbete från soluppgång till solnedågn (bilden)
Detta är frukten av att linolja (och höst fukt) Borden tätades med ettan i våras, sedan har de oljats friskt och då har de svällt ut tätningen.

Detta är toften som fått nytt smink.Så här såg durken ut från början

Renskrapning bets och fernissa senare.
Så här ser baksidan ut idag (Zinkmönja) under finns blymönjan som var kvar.

Inga kommentarer: