torsdag 26 februari 2009

Det går långsamt framåt

Riktigt långsamt om jag får säja det själv. Jobb hela dagarna och en del kvällar, flickvän, vänner och annat tar en fruktansvärd massa tid, fjällsemster, båtmässa och annat gör inte att det blir mer tid över. Men så gärna så, båten står ju kvar även imorgon.

Men för att snabba på lite så har jag köpt torkmedel, köpte i konstnärsaffären, till oljefärg. De som arbetar i min lilla by såg helt frågande ut när jag efterlyste sikativ eller xerotin. Så jag fick ta vad som erbjöds så får vi se om det fungerar.
Pluggade även två skruvhål i durken, Jag har införskaffat pluggborrar från biltema. De var inte supermsidiga att använda i en skruvdragare, men har man ingen pelar borr så har man inte. Väldigt mystiska dimmensioner också, 6, 10, 13 och 16 mm. Så det blir att anpassa 8mm hålen till 10mm osv. Snyggt blir det iaf.


Inga kommentarer: