tisdag 27 april 2010

Gårdagens inköp


Igår var jag och handlade, usch fy fan vad dyrt. Vågar inte ens berätta vad det kostar, eller vad jag lagt ut i år. Det som inhandlades var:
1 kg epoxy spackel
1 Burk Rylard vg 64
1 Burk toplack vit.

Har valt Rylard i år, tänkte prova den, valde mellan den och epifanes, valde rylard för den hade snyggare burk. Tog 64 i hopp om att extra uv ska vara bra för sittbrunnen och kanske kan slippa vårrusta den nästa år, har den ju täckt när jag inte seglar, men det får vi se då. :)

Ska upp till Ebba om några timmar, målet är att Slipa rent kölen på andra sidan, epoxia den sidan, spackla färdigt andra sidan, samt slipa av det vita och lägga på första lagret färg där.

Här kommer en bild från Spirit Yachts, kanske en av de vackraste moderna båtar som byggs. Har använt färgskalan som inspiration till alla mina övervägande, vitt grått och trä (teak och mahogny)


1 kommentar:

Jonas Gustafsson sa...

Hej

Epoxi vad betalde du?
på http://www.mdkomposit.3w.se/ som ligger i Norrköping.
skit billigt Markus och jag brukar köpa av honom,
ring och snacka med han!!!
mvh Jonas