måndag 30 mars 2009

Kvällsmåleri

Idag har det målats vitt för första gången på styrbord sida, igentligen skulle jag kanske väntat några dagar till, men mönjan kändes torr och fin så jag blev väldigt sugen. Köpte färg, roller, slätstrykare och en burk fernissa. Blev Tonken, tänkte byta från Schooner som alltid blir gelé i burken. Om någon provat att lägga Tonken utanpå Schooner vill jag gärna höra hur det gått. Funderade även på att införskaffa någon form av bets, bland annat till akterspegeln, men jag har svårt att välja mellan alla olika fabrikat. Fich hjälp av min mycket mycket trevliga flickvän med målandet. Så här blev det när vi var färdiga.

Brighttside målas det med, den är väldigt lättarbetad. Den ska tydligen grundas med primocon, men jag hade tänkt att bara mönja ska räcka som grundfärg.



Även babord fick lite mer färg.

4 kommentarer:

Robert sa...

Blir ju skit bra,det skulle vara kul att se hur hon ser ut inuti?

Beundrare! sa...

Galet fint! Tur att du fick hjälp, hon ser ju ut att aldrig gjort nått annat ;)

Kalle sa...

Snyggt! Håller med Robert, vore kul att se "interiören".

Hur ser tofterna ut, exempelvis? Jag har vitmålat mina tofter till min neppare vilket gör ruffen betydligt ljusare när hon ligger i vattnet...

Ebba sa...

Bilder på insdan kommer när utsidan är grundad, jag vågar inte gå upp i henne nu. Durkarna och tofterna är lackade i mahogny, riktigt fina.