onsdag 17 december 2008

Uppehåll

Nu har det varit ett litet uppehåll i blogandet, även i båtrenoverandet. Dock så har det hänt lite på senaste tiden, innan jag råkade gå och bli sjuk, därför finns det inga bilder i dagens inlägg.
Den ena durken är nu färdigmålad på undersidan 4 lager Zinkmönja blir fint. Hade dock maskerat dåligt så det hade kladdat över lite på fernissan. Det blir nog fin fint när det blir färdigt. Toften till sittbrunnen är betsad och oljad. blav väldigt fin den med, ska målas med zinkmönja på undersidan den med. Sen har jag börjat med ena luckan, och inser nog var tummen sitter, mitt i handen. Så nu blir det till att vara mycket noggran och arbeta långsamt, jag gjorde ena hörnet och det blev dålig passning, inte bra. Jag provlimmade med PU skumm limmet och kom på att det var riktigt korkat gjort. Så jag åkte och köpte epoxy och får göra om det. bilder kommer när jag blir frisk.

Inga kommentarer: